sobota 25. dubna 2020

Mentální hygiena nejen na mateřské

 Ať si kdo chce, co chce říká, tak tahle dovolená není opravdovská dovolená. A každá si na to přijdeme sama, až když konečně zakusíme, jaké to je se starat o dítě 24/7. 

Musím říct, že ze začátku jsem na sebe úplně zapomínala. V hlavě mi pořád spíš běžely myšlenky, jestli to dělám dobře, co bych měla dělat líp a proč to miminko pořád brečí a co bych měla jíst, aby neměl prdy, a pořád jsem googlila různé informace a ptala se kamarádek a tak. Pak najednou si to všechno po tom šíleném šestinedělí sedlo a já jsem Vám začala číst jak o život. Četla jsem u každého kojení, když malý spal a když se válel na dece a tak. Za prvního půl roku jsem přečetla více než 30 knížek. Takhle moc jsem nečetla od dob gymnaziálních. To byla paráda. Krásná mentální hygiena a těch dobrodružství, co člověk zažil a nebo co se přiučil za nové věci. Čas na čtení byl do té doby, než se Kulišák naučil  přemisťovat z bodu A do bodu B a pak ještě k tomu poslední dobou se přidal i posun vertikální směrem. Čas se najde teď pouze při vožení kočárku při dopoledním šlofíku, kdy jezdím na rovince sem a tam a přitom si čtu a pak při odpoledním šlofíku. Jinak je Kulišák hned vždy připraven mi začít listovat v mojí knížce a nebo leze tam kam nemá :)


Čtení je pro mě základní kámen mentální hygieny. K ní patří ještě pobyt v přírodě, poslouchání ptačího zpěvu, psaní tohohle blogu a druhým takovým pomyslným pilířem je pro mě běh. Moc ráda jsem běhala před těhotenstvím a jsem ráda, že díky ochotě manžela, který s malým jezdí po lese, jsem se k němu mohla vrátit. Neběhám takové vzdálenosti jako dřív a rozhodně nepatřím mezi nějaké sportovce, ale běhám si pro radost, pro ten rytmus, který z běhu plyne, a pro mentální výplach mozku zelení a klidem okolo. Víte, že proti stresu lze bojovat denně strávenou půl hodinou v přírodě? 

A třetím pilířem je pro mě pečení, vaření a koukání na fotky různých jídel a na to jak někdo jiný vaří. Takže na instagramu sleduji různé foodblogery a než jdu spát, tak si prohlížím fotky jídel. :-D
Můj poslední výtvor. Úplně nejchutnější skočicový šnek podle Neplecha na plechu.
A jaké prostředky k mentální hygieně používáte vy ? 

4 komentáře:

  1. Pro mě je momentálně mentální hygiena čas, který netrávím v práci :D. Na duševní očistu mi pomáhá psaní a blog, všelijaké tvoření a pak restaurování starých fotek. U toho se člověk neuvěřitelně zklidní.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Restaurování starých fotek? Co si pod tím mám představit? :)

      Vymazat
    2. Je to opravování starých poničených fotek, které mám naskenované v počítači a políčko po políčku je opravuji, oživuji, navracím lesk a starou slávu :D - třeba jako tady - https://moje-nova-mozkovna.blogspot.com/2012/09/pradedeckuv-rozkrok.html

      Vymazat
    3. tak tomu říkám kouzlo !!! :) to musí dát šíleně práce. parádní :)

      Vymazat

Základní kámen

Terapie sdílením

Zdravím všechny zbloudilé duše, které se zaručeně čirou náhodou objevili na této stránce. Moje jméno je Zuzka a jsem mámou momentálně 10 m...